WERKWIJZE

Werkwijze

Het eerste contact met ouders is meestal per telefoon of email. Als blijkt dat ik uw kind zou kunnen helpen, maken we een afspraak voor een (gratis en vrijblijvend) intakegesprek.

Het uitgangspunt in de begeleiding is de onderwijsbehoefte van het kind. Belangrijk is dat uw kind weer plezier krijgt in leren. Op de sterke kanten (de kwaliteiten) van het kind kun je bouwen en deze gebruiken om de minder sterke kanten te ontwikkelen. 

Om tot leren te komen wordt gebruik gemaakt van uitdagende en wisselende werkvormen (o.a. bewegend leren en spelvormen) die aansluiten bij de onderwijs- en ondersteuningsbehoeften van het kind. 

De begeleiding wordt individueel bepaald (met medewerking van de school en de ouders), waardoor de begeleiding op maat geleverd wordt. Dit wordt beschreven in een plan van aanpak. 

Uw kind krijgt wekelijks een uur begeleiding gedurende een nader vast te stellen periode. Dit kan (in overleg met de school) ook op school onder schooltijd plaatsvinden. Na deze periode volgt een schriftelijke evaluatie en een evaluatiegesprek met kind en ouders. In dit gesprek wordt ook met elkaar besloten tot verlenging of afsluiting van de begeleiding.
Share by: